Raw-vegan=sanatos?

raw-raspberry-mint-cheesecake-1200x750.jpg

O data cu transformarile care apar in practica yoga, ascultandu-ti corpul si constientizandu-i semnalele vei simti ca alimentatia clasica nu mai este satisfacatoare si te vei indrepta din ce in ce mai mult spre un mod de viata sanatos si cat mai natural.

Insa …si aici sunt unele „capcane”. Sunt oare toate meniurile raw-vegane sanatoase?

Ce întrebare este asta? Credeam că tot ce e crud este sănătos…

Este uşor să faci această confuzie, cum că tot ce este crud este sănătos. Aş fi de acord cu tine, cu un singur amendament: depinde ce cantitate de grăsimi include acel produs raw vegan.

Raw-veganismul a devenit o nouă gurmanderie, în care gătim sarmale raw vegan, torturi , pizza raw vegan, hamburgeri şi plăcinte raw vegan, toate frumos adunate sub umbrela „sunt crude, deci sunt sănătoase”.

Da, aceste produse sunt la ani lumină distanţă, calitativ vorbind, de versiunile lor din bucătăria clasică. Este aproape o jignire să le compari. Atunci care e problema, întrebi?

Problema este că senzaţia aceea de gust plin, intens, vine din folosirea exagerată de grăsimi naturale (nuci, seminţe, avocado, unt cocos, unt de cacao, etc), pentru a obţine acea consistenţă cremoasă, cât şi pentru a lega compoziţiile şi a le oferi saţietate.

Blatul este făcut din grăsimi, cremele sunt făcute din grăsimi, totul este un amestec plin de imaginaţie şi gust, făcut din grăsimi.

Doar că aceste grasimi crude oferă atât de multă saţietate, încât ajungem la un conţinut lipidic de 70-80%. Ghici ce procent gras are untul normal din magazine?

Ştii care este paradoxul? Foarte mulţi raw-vegani au ajuns să aibă o alimentaţie ce depăşeşte cu mult dieta standard americană (cartofi prăjiţi şi hamburgeri) în materie de grăsimi. Doar că sunt grăsimi crude.

Mama Natură îţi vorbeşte pe înţelese întotdeauna. Şi tot ce creează, o face într-un limbaj intuitiv, spre care te poartă instinctul, fără prea multe întrebări. Ochi să ai să vezi evidentul şi minte să pricepi ce este în faţa ta.

Uită-te la pepenele roşu. Este mare, semn că se mănâncă cu camionul. Na, că am început să salivez la gândul lor. Strugurii sunt mari şi mulţi la număr, merele la fel.

Fructele,în general, sunt frumoase, miros bine, sunt viu colorate, sunt dulci şi îţi declanşează instant plăcere când le consumi. Ce alt dicţionar îţi mai trebuie ca să ştii că se consumă pe săturate? Aaa, au calorii, zici? Încă te mai temi de caloriile din fructe?

Oare de aia ţi le-a oferit Natura la discreţie? Ca să le consumi câte-o feliuţă, de Sărbători?

Dacă fructele sunt cel mai abundent aliment natural, nucile şi seminţele sunt la capătul opus.

În natură, accesul la ele se face greu şi rar. Sezonier, mai exact. Mai mult, ele sunt mici, au culori pământii şi sunt acoperite de coji tari, ce trebuie sparte. Trebuie să munceşti ca să obţii miezul acela mic şi consistent.

Ce-ţi spune ţie asta, ca şi limbaj natural? Că trebuie să faci un tort mare cu ele sau alte produse delicioase, pe care să le consumi zilnic?

Tu, ca organism, eşti perfect aliniat la resursele din Natură. Iar corpul tău nu a fost construit pentru a consuma cantităţi mari de grăsimi. Valabil şi pentru proteine, dar acelea sunt dintr-un alt film.

Revenind la subiectul nostru, sunt oare bune dulciurile raw vegan? Sunt bune, nimic de zis. Sunt foarte bune. Dar trebuie consumate mai răruţ, că-i mai drăguţ.

 Una este când consumi o salată maaare sau un bol cu fructe, alta este când consumi o prăjitură făcută cu unt de cocos, unt de cacao, nuci, migdale, caju şi mult zahăr natural.

Ambele sunt raw-vegan, dar impactul asupra organismului este complet diferit.Unul este uşor de dus ca un fulg, altul pune organismul la treabă, pentru a emulsifica şi digera conţinutul greu caloric.

Când consumi un produs raw vegan, e bine să măreşti ochii precum cepele şi să te interesezi de conţinutul de miere sau altă formă naturală de zahăr, dar şi de conţinutul de nuci/seminţe şi alte grăsimi în acel produs.

Pentru că te poţi alege, după degustarea rafinată a unui tort de ciocolată raw vegan, cu mai multe calorii decât dacă ai fi consumat vreo 2 snickers uriaşe.

Ştiu, ştiu, calitativ nu se compară, dar orice conţine multe grăsimi trebuie consumat cu absolută moderaţie.

Şi acest lucru este valabil nu doar pentru prăjituri, ci şi pentru „ciorbiţe false de burtă”, „pâinică raw vegan”, „hamburger raw vegan” şi tot ce mai seamănă cu mâncarea gătită tradiţional, dar e gătit cu nuci şi seminţe din belşug.

Raw veganism-ul autentic şi 100% sănătos înseamnă cantitate mare de fructe şi legume şi cantitate mică de nuci şi seminţe.

Asta suntem construiţi să consumăm şi asta iubeşte corpul nostru.

Ştii tu motto-ul din Şcoala de Slăbit, corpul iubeşte Simplitatea. Ţi se pare că produsele gurmande raw-vegan sunt simple?

Dacă simţi nevoia să consumi astfel de produse, atenţia să fie pe cantitatea consumată. Mănânci mai puţin sau mai rar.  Ficatul tău îţi va mulţumi pentru această precauţie. Eu, una, aşa fac.

În concluzie, raw veganismul-ul autentic şi 100% sănătos este cel pe care-l găseşti în Natură, în procentele pe care le găseşti în Natură. Adică fructe multe, legume multe, puţine nuci şi seminţe şi nici urmă de tartă raw vegan de ciocolată.Acesta ar trebui să fie ghidul tău decizional, când vine vorba de produsele raw vegan.

Bun, ce avem în meniu? Salată cu de toate? Vreau şi eu una, vă rog.

Iar la desert aveţi tort de căpşuni raw-vegan? Hmmm, ori iau data viitoare, ori îl împart cu prietenii.

Greu, ei, cu iluziile sănătoase?

sursa:Scoala de slabit


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s