The New MOO: laptele vegetal

cow-2.jpg

 

Poate te-ai întrebat şi tu ce e cu toată agonia asta de a renunţa la laptele de origine animală şi a începe să consumi lapte vegetal.

Dar hai să îţi spun o poveste, care mi-a stârnit curiozitatea şi multe semne de întrebare.

Odată cu înaintarea în vârstă, corpul nostru nu mai poate digera laptele animal.

Sep12_the-new-moo-milk-alternatives

Laptele animal conţine lactoză.

Lactoza este un carbohidrat macromolecular compus din două molecule: glucoză şi galactoză. Pentru ca lactoza să fie absorbită în intestin, ea trebuie să fie mai întâi divizată în cele două molecule conţinute. Enzima care se ocupă cu absorbţia şi divizarea lactozei este numită lactază şi este localizată la suprafaţa celulelor mucoasei intestinale.  Aşadar, pentru ca laptele să poată fi digerat, este nevoie ca în stomacul şi intestinul nostru subţire să existe o enzimă specifică, numită lactază – menită să descopună -în zaharuri simple- lactoza din lapte.

Ei bine, omul, încă de la începutul existenţei sale a fost programat ca imediat după „înţărcare” să piardă capacitatea de a digera lactoza.

Organismul adultului nu mai produce enzima lactaza, cu ajutorul căreia poate digera lactoza din lapte.

O altă enzimă care ajută la digerarea laptelui este renina. Ei bine, şi această enzimă este produsă cu uşurinţă de către stomacul copiilor mici, însă stomacul adulţilor nu o mai produce.

Interesant, nu? Şi stai să vezi ce am mai aflat atunci!

Laptele de vacă este bogat în calciu, dar organismul uman nu îl poate asimila.

Laptele de vacă, despre care se spune că este atât de bogat în calciu şi este indispensabil omului, nu este chiar aşa.

Într-adevăr laptele de vacă este bogat în calciu, dar asta nu înseamnă, că prin consumarea lui, corpul nostru chiar beneficiază de calciu.

Organismul nostru nu poate asimila calciul din lapte, din mai multe motive:

  1. a) Laptele reacţionează precum un acid, iar corpul nostru are nevoie de alimente alcaline.

Pentru a susţine viaţa, sângele trebuie să fie uşor alcalin (aproape de nivelul neutru al pH-ului), iar laptele de vacă este acid. În aceste condiţii, atunci când tu consumi o cantitate de lapte sau orice alte lactate, creşte aciditatea în corpul tău, deoarece reacţia de metabolizare a proteinelor animale – conţinute de lapte este o reacţie acidă. Sângele tău va face tot ce îi stă în putinţă ca să neutralizeze această reacţie. El va sustrage calciul existent deja în oase.

Sângele este programat să menţină corpul în viaţă şi va face acest lucru cu orice preţ, chiar dacă trebuie să sustragă calciul din oase şi dinţi.

“Laptele şi brânza, având multe proteine şi fiind acide, scad pH-ul sângelui şi îl acidifică. În această situaţie, organismul se apară şi, obligatoriu, scoate calciul din oase, ca să echilibreze pH-ul sângelui şi să poată să rămână normal. Astfel, aceste alimente consumate în cantităţi mari, ajung să ne fure calciul din oase şi devin nişte hoţi de calciu. (…) Este adevarat că laptele are mult calciu, dar în acelasi timp, laptele este acid, pentru că are aminoacizi şi va face ca şi sângele să fie acid. Pentru a se apăra, organismul absoarbe calciul din oase, ajungând în situaţia în care calciul din lapte să nu se absoarbă.”   

-Dr. Virgiliu Stroescu-

  1. b) Calciul are nevoie de un anumit echilibru de minerale ca să poată fi asimilat.

Pentru ca organismul nostru să poată asimila calciul în corp, mai are nevoie şi de prezenţa anumitor minerale, cum ar fi magneziul şi borul. Ei bine, se pare că laptele de vacă nu prezintă aceste proprietăţi.

Calciul de origine vegetală este cel mai bun, se potriveşte excelent nevoilor corpului nostru. Calciul vegetal este echilibrat în magneziu, a cărui prezenţă este esenţială pentru absorbţia şi asimilarea calciului în organism, iar acest lucru este valabil şi pentru bor, un element care se găseşte exclusiv în vegetale.

„S-a descoperit că, calciul, pentru a putea fi asimilat şi folosit de oase, are nevoie de un anumit echilibru de minerale. Laptele bovin are un conţinut extrem de mare în fosfor, ceea ce împiedică asimilarea calciului de către organism. Calciul neasimilat va fi scos din organism prin urină. Acest lucru va determina ca pH-ul urinei să fie prea alcalin şi va crea o predispoziţie a persoanelor la infecţii urinare.”   (…) „Laptele de vacă este carent în magneziu şi nu are bor, ceea ce face imposibilă utilizarea conţinutului său în calciu de către om.”

-Dr. Michael Klaper-

Ei bine, când auzi şi înţelegi toate aceste lucruri … şi mai citeşti şi concluziile cercetăriilor ştiinţifice de-o viaţă a dr. T. Colin Campbell din „Studiul China„ , atunci nu mai ai nici o speranţă că laptele de vacă chiar îţi redă sănătatea.

În aceste condiţii, începi să cauţi alternative sănătoase, care să înlocuiască celebrul şi păcătosul lapte de vacă.

Şi începi să renunţi de bună voie şi treptat la toate produsele lactate.

„Spre deosebire de laptele de origine animală, laptele vegetal nu conţine cazeină, grăsimi animale sau lactoză, ci grasimi de origine vegetală, nesaturate.” 

-Prof. dr. Mencinicopschi-

 

Lapte vegetal. Un aliment foarte sănătos, gustos şi hrănitor.

lapte-vegetal

 

Din ce poţi face lapte vegetal?

Laptele vegetal îl poţi face din foarte multe nuci (cocos, migdale, nuci, alune de pădure, arahide, caju, etc), seminţe (floarea soarelui, susan, cânepă, etc) şi cereale (ovăz, quinoa, orez, mei, etc). Eu prefer varianta laptelui vegetal crud, aşadar laptele din soia iese din discuţie, după părerea mea. În plus, poate nici măcar nu este chiar atât de sănătos precum se zice, iar în plus, mai trebuie şi tratat termic şi aromatizat.

Cel mai gustos lapte vegetal îl obţii din cocos, nuci româneşti, migdale, semnite de susan, seminţe de floarea soarelui, caju, quinoa, etc.

Atunci când eşti încă la început şi nu prea ai făcut cunoştinţă cu laptele vegetal sau ai gustat doar laptele de soia, atunci laptele de migdale e cea mai potrivită alegerea de a ţi-l prepara acasă. Este un lapte cremos, uşor dulceag şi foarte gustos. E un lapte pe care toată lumea îl agrează, indiferent de preferinţele alimentare a fiecăruia.Laptele de migdale, precum aproape orice variantă de lapte vegetal (excepţie laptele de soia) este un lapte bogat în minerale (Ca, Mg, etc) şi oligoelemente esenţiale, proteine, vitamine (mai ales cele din complexul B), enzime, acizi graşi esenţiali, fibre, etc. Este un lapte nu doar gustos, dar şi foarte sănătos.

vegetal_dairy-500x500

sursa: multicrudi.ro

Tu ai încercat laptele vegetal până acum? Ce motive ai avut?


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s